Wczoraj ze skrzynki pocztowej wyjąłem taką pocztówkę:
Pocztówka
Z minimalną zwłoką niezwłocznie przystąpiłem do jej odcyfrowywania.
Zacznijmy od przepisania:
HEX = <<HEX 50 6F 7A 64 72 6F 77 69 65 6E 69 61 20 7A 20 77 61 6B 61 63 6A 69 20 70 72 7A 65 73 79 6C 61 20 72 6F 64 7A 69 6E 61 20 70 6C 61 63 79 64 6B 6F 77 2E HEX BIN = <<BIN 01010000 00101110 01110011 00101110 00100000 01111010 00100000 01100100 01111010 01101001 01100101 01100011 01101101 01101001 00100000 01110100 01101111 00100000 01101110 01101001 01100101 00100000 01110111 01100001 01101011 01100001 01100011 01101010 01100101 00100000 00111010 01110000 BIN |
Ok, patrząc po zapalonych bitach i wartościach heksadecymalnych, wygląda to na ASCII. Sprawdźmy to:
puts HEX.split.map{ |s| s.to_i(16).chr }.join puts BIN.split.map{ |s| s.to_i(2).chr }.join |
Wynik:
Pozdrowienia z wakacji przesyla rodzina placydkow. P.s. z dziecmi to nie wakacje :p |
Pozostaje tylko przytaknąć. A nadawcy bardzo dziękuję!
Hahahah, zgadzam się z autorem!!
Trochę nie w temacie pytanie – masz doświadczenie z C++ na Embedded? Jestem ciekaw jak to jest rzeczywiście z wydajnością dla systemów wbudowanych, a konkretnie odwiecznej walki na tym polu C vs C++.
Nie mam za dużo doświadczenia w tej dziedzinie, ale w wielu przypadkach wygląda mi to po prostu na bojaźliwą niechęć do C++ przez “wyjadaczy C”. Owszem, RTTI i wyjątki mogą mieć negatywny wpływ na wydajność/wielkość aplikacji, ale kompilatory oferują przełączniki do wyłączania ich.